Aandachtspunten bij het bestickeren van je bedrijfsauto

Aandachtspunten bij het bestickeren van je bedrijfsauto

Wanneer je je auto laat bestickeren, wil je dat het goed wordt uitgevoerd. Zeker als het om een bedrijfsauto gaat. De bestickering is immers een investering om de zichtbaarheid van je bedrijf te vergroten. In dit artikel bespreken we daarom welke aandachtspunten er zijn waarmee je rekening moet houden als je je auto laat bestickeren, zodat de kans op een goed rendement op je investering groter wordt.

Kies voor folie die tegen de wasstraat kan

Je zou het misschien niet denken, maar het gebeurt helaas nog steeds dat signbedrijven je auto bestickeren en daarbij gebruik maken van folie die niet tegen de wasstraat kan. Vraag daarom voor de zekerheid na of de folie die het signbedrijf gaat gebruiken geschikt is om door de wasstraat te halen. Laat dat ook in de offerte vastleggen, zodat er achteraf nooit discussie kan ontstaan indien de folie toch los mocht laten.

Autobelettering-backwagen-Objekt-Reclame-1

Zorg voor rust in je boodschap

Mensen die de boodschap voor autobestickering bedenken, houden niet altijd voldoende rekening met het doel van de bestickeren: het communiceren van de gewenste boodschap. Een van de manieren waarop dat fout kan gaan, is als de boodschap te onrustig is.

Dat wil zeggen dat er teveel kleuren worden gebruikt, er teveel nadruk ligt op afbeeldingen die de boodschap niet ondersteunen of dat er teveel tekst wordt gebruikt. Het advies is daarom altijd een korte en krachtige boodschap te kiezen die je wilt communiceren.

Een voorbeeld:

Stel je hebt een bedrijf dat laptops verkoopt. Door de jaren heen ben je er achter gekomen dat met name klanten die geen laptop bij je hebben gekocht, maar wel een onderhoudsbeurt willen laten uitvoeren, de ideale doelgroep is om aan nieuwe klanten te komen. Als je het onderhoud namelijk goed verzorgd, dan kopen ze hun volgende laptop bij jou, met daarbij een onderhoudsabonnement.

Een goede boodschap om met de bestickering te communiceren, is dan bijvoorbeeld een foto van een gefrustreerd iemand die achter zijn laptop zit, met de zin erbij: ‘Liever een laptop die wel werkt? www.laptopsdiewerken.nl of bel…’. Deze boodschap is gefocust op één probleem, is voor iedereen herkenbaar die altijd gedoe heeft met zijn laptop en geeft aan waar de klant naar toe moet gaan voor de oplossing.

Andere voorbeelden van effectieve autoreclame vind je hier.

Vermeld de belangrijkste contactgegevens

Zie ook het vorige voorbeeld. De belangrijkste contactgegevens zijn de website van je bedrijf en je telefoonnummer. Zorg altijd dat deze gegevens goed leesbaar zijn (ook op een paar meter afstand) en opvallen ten opzichte van andere tekst. Daar kun je bijvoorbeeld voor zorgen door een andere kleur voor de contactgegevens te gebruiken.

Vermijd het gebruik van enkel een logo

Je ziet ze nog altijd op de weg, bedrijfsauto’s met alleen een logo. Dat maakt totaal niet duidelijk wat het bedrijf doet en wat de toegevoegde waarde is. Als je een logo wilt gebruiken is dat prima, maar richt je in eerste instantie altijd op het communiceren van de toegevoegde waarde van je bedrijf.

Naar onze mening is het gebruik van enkel een logo geldverspilling, tenzij je bedrijf een dermate grote naamsbekendheid heeft dat het leeuwendeel van de mensen die je autobestickering ziet direct weet wat jouw bedrijf doet en wat voor hen de toegevoegde waarde van jouw bedrijf. Maar ook dan verdient het eigenlijk de voorkeur om naast het logo een boodschap toe te voegen, zodat de toegevoegde waarde van jouw bedrijf nogmaals wordt onderstreept. Zo maak je gebruik van de kracht van herhaling en dat kan in principe alleen maar positief uitpakken.

Vraag diverse offertes aan voor autobestickering

Wanneer je je auto wilt laten bestickeren, is het aan te raden om bij een aantal signbedrijven offertes aan te vragen. Hoewel de verleiding daarbij groot is om de prijzen met elkaar te vergelijken, is het in eerste instantie interessanter om naar de portfolio’s van de diverse aanbieders te kijken en die naast elkaar te leggen.

Het portfolio geeft immers een beeld van de creativiteit en de professionaliteit van het signbedrijf. Een voorbeeld van een professioneel signbedrijf is Objekt Reclame. Je kunt beter iets meer betalen en daarvoor een goede autobestickering krijgen, dan dat je een paar tientjes bespaart maar met een boodschap rondrijdt die bij niemand binnenkomt!

Reageren is niet mogelijk.